"Ağrım olsa bağıramam, aslan görsem kaçamam, kuyruğu ne de tatlı dersiniz ama avcı vurunca afiyetle yersiniz, çok da üşüdüm, kürkümü geri verseniz.. Tavşanım ben, keşke dostum olsan sen.." (Tawşi)

4 Aralık 2014 Perşembe

ANASINIFLARI İÇİN TAVŞAN SUNUMU



Anasınıfı ve ilkokul çocuklarına göre seslendirmeli ve fotoğraflı şöyle bir slayt veya video show sunumu hazırlayabilirsiniz;

Benim adım tavşandır. ben evcil bir hayvanım.
Ömrüm 7-12 yıl arasıdır.
Rengarenk kürklerimiz vardır. Beyaz, kahverengi, siyah, gri ve benekli türlerimiz vardır.
Bazılarımızın kulakları dikken, bazılarımızınki aşağı doğrudur. (Yeni Zelanda ve Lop Tavşanı)
Hepimizin kuyruğu top gibidir.
Bazılarımız daha büyükken (Alman Dev Tavşanı), bazılarımız daha küçüktür (Hollanda Lop Tavşanı).
Gözlerimiz rengarenktir, Siyah, gri, mavi ve kırmızı renkte gözlerimiz vardır.
Dağlarda, kırlarda, ormanlarda yaşarız. Bazılarımız ise evlerde yaşar.
Tavşanlar kafeste bakılmaz, geniş alanlarda koşmayı severiz, kafeste yaşarsak hastalanıp ölürüz.
Su içeriz, kuşlar gibi tahıl, atlar gibi ot ve saman yeriz, 6 aylık olduktan sonra da sebze ve meyve de yeriz. Biz otçul hayvanlarızdır, asla et yemeyiz.
Bebekken anne sütünden başka şey içmeyiz, annem ölmüşse bana asla inek ve koyun sütü vermeyin sadece keçi sütü içebilirim. Ama siz hergün inek sütü için çocuklar.
Kemirmeyi çok severiz. Dişlerimiz çok uzamasın diye devamlı tahta ve ot kemiririz.
Biz evde koşarken etrafta kablo, gazete, poşet bırakmayın yoks ayanlışlıkla onları da kemirir ve hastalanırız.
Çok hızlı koşarız, yokuşları hızlı koşmamız çok meşhurdur.
Ülkemizin en meşhur tavşanı Ankara'da yetişen Ankara Tavşanı'dır. Ankara Tavşanı büyük ve uzun tüylüdür. Tüm dünyaya ise Angora Tavşanı diye buradan yayılmıştır.
Sizin gibi ben de doktora giderim ama benim doktoruma veteriner denir. 3 ayda bir tırnaklarım uzar ama siz her hafta tırnakalrınızı kestirin çocuklar.
Yıkanmayı hiç sevmem çünkü ben kedi gibi yalanıp hergün temizlenirim, beni sakın yıkamayın. Ama siz hergün okuldan eve dönünce yıkanmayı unutmayın çocuklar.
Hergün tüylerimin taranmasını çok severim. Yaz ve kış mevsimlerinden önce yılda 2 kez tüy dökerim.
Ayaklarımı hızlıca yere vurursam bir tehlike var demektir, depremi ise çok önceden hissederim.
Bana asla abur cubur vermeyin. Pasta, çikolata, şeker, kola gibi şeyler bana zarar verir. Siz de bunlardan yemeyin çocuklar. benim gibi sağlıklı şeyler tüketin.
Diğer hayvanlar yemek için bana saldırır, beni asla kedi ve köpeklerle başbaşa bırakmayın.
Gürültüyü hiç sevmem, beni strese sokar ve korkutur. Siz de yüksek sesli müzik hele kulaklıkla hiç dinlemeyin, sağlığa zararlıdır.
Korktuğum zaman ya da canım acıdığında sizin gibi çığlık atarım.
Mutluyken etrafınızda dönerim, daire çizerim.
Sinirliyken köepk gibi hırlarım ve çok azcık da sizi ısırırım.
Isırdığım zaman hastalanmazsınız, birşey olmaz korkmayın.
Ben oyuncak değilimdir, sizin gibi duygularım vardır, beni sakın incitmeyin.
Kucağa alınmayı hiç sevmem ve korkarım.
Sihirbazların gösterilerde şapkadan tavşan çıkarırken kulaklarımızdan tutması canımızı çok acıtır, bizi kedi gibi iki elinizle göğüs ve sırtımızdan destekleyerek tutmanız gerekir.
Kemiklerimiz çok narindir, yüksekten düşer veya zıplarsak kemiklerimiz kırılabilir. Bizi yükseğe koymayın.
Bizi görmek için hayvanat bahçelerine ve sirklere sakın gitmeyin, oralarda bize iyi bakmıyorlar. Biz doğada yaşamayı seviyoruz.
Lütfen bizim kürkümüzü montlarınızda ve ayakkabılarında, şapkalarınızda kullanmayın, çünkü kürkümüzü kullanmak için bizi öldürürler. Benim ölmemi ister misiniz?
Bizi sakın evcil hayvan satılan pet shoplardan parayla satın almayın, biz mal değiliz, sizin dostunuzuz. Sokağa ve hayvan barınaklarına terkedilmiş o kadar çok hayvan var ki lütfen buralardaki dostlarımıza yuva açınız.
Bana evinizde bakıyorsanız beni asla sokağa terketmeyin, ben sokakta yaşayamam.
Beni terkederseniz çok üzülürüm ve ölürüm. Ben sizin dostunuz küçük bir tavşanım. Sizi çok seviyorum.


Çocuklara özel seslendirmesini de buraya yapıp yükledim;

http://www.youtube.com/watch?v=5BYPgWzQrf0&feature=youtu.be








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.